Friday, July 3, 2009

PERLUKAH ANDA MENJADI SUPER SALESMAN


Ini adalah kekeliruan yang banyak berlaku kepada pengedar MLM. Mereka tidak tahu membezakan antara salesman dengan pengedar MLM. Salesman perlu menjual seberapa banyak barangan mereka. Melalui jualan inilah, baru mereka mendapat komisen. Tetapi, ini amat berbeza sekali dengan pengedar MLM. Dalam MLM, anda tidak perlu menjual produk dengan banyak. Anda hanya perlu membina rangkaian perniagaan (network) melalui penajaan. Anda hanya perlu jual antara RM100 hingga RM300 sahaja. Jadi, mampukah anda menjual sehingga RM30 ribu?

Dalam perniagaan MLM ini, anda mampu menjual melebihi RM30 ribu tetapi bukan dengan cara menjadi super salesman. Anda hanya perlu membina rangkaian dan rangkaian anda juga membina rangkaian dia sendiri. Jadi, jika ahli (downline) daam network anda sudah terlalu banyak, tidak mustahil jualan anda mampu memncecah lebih RM30 dalam masa sebulan (atau sehari).

Jadi, tugas anda ialah selain menjual produk, fokuskan juga tumpuan anda untuk membina rangkaian (network) yang mantap. Apabila anda bekerja seorang, anda perlu menjual sampai RM30 ribu untuk mendapat bonus yang tinggi. Tetapi, jika anda sudah membina rangkaian (network), anda tidak perlu bekerja keras. Bayangkan anda sudah menaja 5 orang (downline dan 5 orang tajaan anda juga menaja downline di bawah mereka sehingga ahli dalam network anda sahaja mencecah 3000 orang. Sekiranya setiap ahli dalam network anda membeli produk berharga RM10 untuk kegunaan sendiri atau dijual, network anda sudah membuat pembelian sebanyak RM30 ribu ringgit. Jadi, tidak mustahil bonus jualan anda dalam bulan itu akan meningkat banyaknya.
Fikir-fikirkanlah...

No comments: